Ralet-Ralet

L’escola

Des de sempre, a la nostra escola, hem apostat per un mètode educatiu propi basat del que cerquem, aprenem i creiem com a educadores. Un mètode on hi tenen cabuda idees de grans pedagogs com Montessori, Pikler, Acouturier,.. Afavorim el desenvolupament integral de l’infant amb un aprenentatge transversal  on l’educació emocional i el respecte a l’infant és primordial.

Som escola inclusiva, sempre ho hem estat i no entra en els nostres esquemes un plantejament diferent. Cada nen és únic i cadascun té unes inquietuds i uns ritmes d’aprenentatge diferents.

Els espais, els temps i les activitats s’organitzen en funció de les necessitats reals dels infants. Intentem crear una atmosfera de calma on l’espai i els materials són un element educatiu més.

Per nosaltres l’observació de l’infant és una eina fonamental ja que és ell el protagonista del seu propi aprenentatge.

En totes les propostes de joc i aprenentatge potenciem la lliure experimentació com a base de la construcció del coneixement i creixement de l’infant.

El dia a dia gira a l’entorn d’unes rutines i moments quotidians que faciliten el desenvolupament i el benestar dels infants i organitzen els temps a l’escola. La quotidineitat amb un bon acompanyament de l’adult facilita  i dóna pas a l’autonomia del nen.

Els més petits de 0 a 1 any porten un ritme diferent de la resta de l’escola, cadascun d’ells està en un moment evolutiu concret i per tant els horaris i ritmes s’adapten a les necessitats  individuals de descans , de joc , d’atenció i d’alimentació. Els espais , els materials i les activitats també són específiques  i pensades per tal de viure una bona experiència dins l’escola bressol.

Per nosaltres el treball en equip i la formació permanent és essencial per poder acompanyar a l’infant en el seu creixement.

Les famílies són una part molt important de la nostra escola, potenciem la participació directa i oberta intentant crear unes relacions estables que aportin seguretat als infants i puguin gaudir de l’estabilitat afectiva necessària per al seu creixement.

La nostra feina l’entenem dins una xarxa on la relació amb la resta és imprescindible.

Gaudim d’un entorn privilegiat amb un pati de sorra i una extensa zona verda, espais on els nens i nenes poden créixer, observar, aprendre a cuidar l’hort investigar, fer les seves hipòtesis, poden intervenir activament i esdevenir crítics.

Intentem sensibilitzar als infants amb el consum responsable de materials i recursos i en adquirir hàbits basats en l’educació per la sostenibilitat i el respecte al nostre planeta.

Projecte Lingüistic

Utilitzem el català a l’hora de parlar i treballar amb els nens ja que ens definim com a escola catalana.

Creiem que és important que els nens i nenes que a casa parlen un altre idioma el segueixin parlant amb els pares ja que l’infant, de mica en mica, els aprendrà tots dos i els dominarà sense problemes; per altre banda sempre cal respectar i conservar l’idioma matern.

Si hi ha problemes d’entesa per l’idioma amb els pares busquem unservei de traducció.

“L’escola, una finestra al món”

Joan Turu